Hamster bv.
Oude Gracht 31
2011 GL Haarlem
Hoogblokland, 13 februari 2013
Ismaël Saboerali
Dorpsweg 86
4221 LJ Hoogblokand
Betreft: Klachtenbrief kapotte schaatsen.
Geachte heer Woudstra,
In november kocht ik een paar schaatsen van het merk Kootstra bij een van uw buitensportwinkels in Haarlem. Niet alles verliep even soepel en ik heb hierdoor een aantal klachten.
De schaatsen die ik in november heb gekocht, kostten 125 euro. Ik was hierover niet tevreden aangezien ik in oktober nog m'n oog liet vallen op een ander paar dat was afgeprijst naar 100 euro. Ik had deze besteld in mijn maat, echter, men vergat mijn bestelling door te geven en toen ik ze wilde ophalen kreeg ik te horen dat ze uitverkocht waren. Ik was dus genoodzaakt om een nieuw paar te kopen van 125 euro. Maar de verkoper wilde de schaatsen niet met korting verkopen, ookal was het een fout van de winkel.
Nadat ik de schaatsen had gekocht, trok ik al bij de eerste training mijn veterbevestiging kapot. Toen ik hiermee terug naar de winkel ging, beloofde de verkoper dat hij ze zou repareren. Ik was er echter helemaal klaar mee. Ik vroeg mijn geld terug maar de verkoper wilde dit niet doen. Ik ging uiteindelijk de winkel uit met een tegoedbon die ik binnen twee maanden moest gebruiken en een slecht humeur.
Ik eis dat hier iets fatsoenlijks aan gedaan wordt. Ik zal wachten op uw antwoord.
Hoogachtend,
Ismaël Saboerali
Heey Ismaël,
BeantwoordenVerwijderenSupergoed geschreven! Af en toe wel wat spelfoutjes en die laatste zin is misschien iets te veeleisend, maar over het algemeen best een goede brief. Misschien ben je wel iets te boos in de brief.
Maar voor de rest goede opbouw en het klopt ook met de regels van de zakelijke brief!
De volgende keer nog wel een keertje doorlezen voordat je het plaatst!
Jedidjah
Hallo Ismael,
BeantwoordenVerwijderenGoede brief! Ik zie alleen een paar kromme zinnen, zoals; 'Ik vroeg mijn geld terug maar de verkoper wilde dit niet doen'. Je had duidelijk moeten maken dat de verkoper jou geen geld wilde geven, nu lijkt het alsof er staat; 'ik vroeg mijn geld terug maar de verkoper wilde niet dat ik dat vroeg'. Ik vind de laatste zin niet sterk, je eist dat er iets fatsoenlijks aan gedaan wordt, terwijl het juist belangrijk is dat je aangeeft wat je nou precies van Koopstra wilt. Verder is de brief wel redelijk.
Arlette